– I och med pandemin ser vi att E-handeln ökar enormt. Det är på nätet våra kunder finns, och det är viktigt för oss att finnas där för dem genom att underlätta och tillgängliggöra våra produkter och tjänster. Vi har fått navigera oss genom utveckling på bästa möjliga sätt och utmanat oss själva att bli mer digitala. Vi har bland annat utbildat oss internt, säger Henric Klasson, säljchef.
I samband med ombyggnationen i Kalmar och platschefen Kenny Geiverzs återkomst känner företaget nu att de är redo rent organisatoriskt för att helhjärtat ge sig in digitaliseringsprocessen. Den digitala satsning som nu görs kräver stora resurser internt och det är först nu som företaget känner att de har förutsättningarna för att göra det på riktigt. Syftet med digitaliseringen rimmar väl med familjeföretagets långa tradition av att göra bilägandet så enkelt, bekvämt och bekymmersfritt som möjligt.
– Vår digitaliseringsresa kommer att göra det lättare för oss att finnas där för våra kunder. Det är något som vi verkligen hoppas att våra kunder kommer märka. Att vi bryr oss och att vi alltid finns där, berättar Kenny Geiverz.
Tillsammans med varumärkesbyrån Compani 56 i Karlskrona påbörjas nu arbetet med digitaliseringen genom branding, logotyp och inte minst arbetet med hemsidan för att förbättra kundupplevelsen. Kenny Geiverz har stor tilltro för samarbetet och berättar hur Råbergs Bil ser på vikten av att välja rätt samarbetspartner.
– Det är väldigt viktigt att den byrå som vi jobbar med förstår oss och vår historia. Vilket vi upplever att Compani 56 gör. Förutom att de är extremt engagerade och kreativa så har de visat väldigt lyckade resultat från tidigare projekt när det kommer till att digitalisera en kundresa, säger Kenny.